Всички шофьори, които имат опит в шофиране и го практикуват от много години знаят, че за да се определи правилно техническото сьстояние на автомобила е нужно да се направи компютьрна автодиагностика на някои или всички ситеми на колата. Тази комютьрна автодиагностика позволява да се открият не само видимите, но и тези проблеми, които са скрити от нашето око.
Диагностика на автоматичната трансмисия и спирачната система.
В началото на хода на диагностиката ще се определи как функционират най важните компоненти на автоматичната трансмисия и спирачната система, както и сьстоянието на техните електрически вериги и степента на износване на отделните части.
Компютьрната диагностика на автомобила позволява на собственика да получи най-надеждната и достоверна информация, възоснова на която могат да се направят изводи за моментното сьстояние, в което се намира автомобила.
Компютърна диагностика
на автомобила включва: - Проверяване за неизправности и грешки на
всички налични системи - Изчистване на запаметените грешки в EEPROM
паметта. - Тест на вакуните линии или охладителната
система (ако се налага). - Тестване на колата - няколко километра градско и няколко километра извънградско. (Прави се за да се предотврати заблудата от изключване на конектори при опит за установяване на проблема и елиминиране на стари грешки в системата, които са вече отстранени, но не са нулирани) - Повторна проверка на всички системи за грешки
и неизправности.
Анализ на информацията, справка за даденият проблем в рьководството за ремонт на автомобила и сервизните бюлетини на марката. - Локализиране на дефекта (ако това не изисква сериозно разглобяване на даден агрегат).
Времето необходимо за извършване на горе споменатите процедури зависи от автомобила и проблемите му. (обикновено от 1 до 2 часа.)
Относно диагностиката на автомобили - методи и похвати.
В един съвременен автомобил 90% от системите се управляват от автомобилни компютри (контролери).
Някои автомобили имат по 25 и повече компютьрни контролера, които постоянно извършват диагностика на системите в автомобила и събират данни спомагащи за ранно диагностициране на проблемите. В общи линии всичко работи така:
Представете си 10 автомобилни компютьра в мрежа, всеки от тях се грижи за работата и диагностиката на някоя система от вашата кола.
Производителите съветват на всеки 15 000 километра в рамките на заложеното техническо обслужване да се извършва пълна автодиагностика
на автомобила. Или иначе казано: Вашата кола сама може да каже какво и къде я боли, само трябва да я заведете на "доктор".
Ние използваме бисквитки, за да гарантираме, че ви предоставяме най-доброто изживяване на нашия уебсайт.
Ако продължите да използвате този сайт, ще приемем, че сте съгласни с това.Ok